Tel: +387 39 703-100
Fax: +387 39 852-233

Fra Didaka Buntića 14.
88220 Široki Brijeg

WeBER 2.0 projekt – Osnaživanje civilnog društva Zapadnog Balkana

Osnaživanje civilnog društva Zapadnog Balkana za reformiranu javnu upravu – WeBER 2.0  je trogodišnji projekt čija vrijednost iznosi 1.451.724 EUR, koji financira Europska unija (EU) koju zastupa Europska komisija.

Projekt WeBER 2.0 (u daljem tekstu projekt) provodi šest organizacija civilnog društva (OCD) sa Zapadnog Balkana (ZB) okupljenih u mrežu Think for Europe (TEN) sa partnerskom organizacijom Centar za europske politike (EPC) iz Brisela.

Organizacije TEN mreže koje provode WeBER 2.0 projekt su:

  • Centar za europske politike – CEP (Srbija) – koordinator projekta,
  • Institut za demokraciju i posredovanje (Albanija),
  • Vanjskopolitička inicijativa BH (Bosna i Hercegovina),
  • Grupa za pravne i političke studije (Kosovo),
  • Institut Alternativa (Crna Gora),
  • Institut za europske politike (Sjeverna Makedonija).

WeBER 2.0 ima za cilj da poveća sudjelovanje OCD u reformi javne uprave (RJU) unapređenjem praćenja RJU zasnovanog na činjenicama i u skladu sa zahtjevima EU. Također, projekt želi da doprinese jačanju dijaloga između vlada i OCD na regionalnom, državnom i lokalnom nivou kroz WeBER platformu, čiji će rad biti dodatno unaprijeđen uvođenjem online konsultacija. WeBER 2.0 će također osnažiti kapacitete OCD za sudjelovanje u RJU i osigurati njihov konstruktivan odnos sa vladama kroz zajedničke obuke o konsultacijama sa građanima, koje će se baviti izazovom približavanja administracije građanima.

Projekt će omogućiti OCD da zahtijevaju kvalitetu i odgovornost od vlada ZB, depolitizaciju državne službe, transparentnije upravljanje javnim financijama i pružanje usluga koje su više orijentirane ka građanima. Osnažene OCD su ključne na putu regije ka EU i potiču vlade da provode reforme kako bi poboljšale život građana, a ne samo da bi se kvalificirale za članstvo u EU.

Opći cilj projekta WeBER 2.0 je dodatno osnaživanje OCD na ZB i njihovo sudjelovanje i utjecanje na dizajn i provođenje RJU, u skladu sa zahtjevima u procesu pristupanja EU.

Specifični ciljevi projekta WeBER 2.0 su:

  1. Jačanje nadzora i zagovaranja civilnog društva u oblasti RJU na osnovu činjenično utemeljenih analiza provedenih od strane OCD;
  2. Razvijanje instrumenata za praćenje RJU unutar prioritetnih sektorskih politika;
  3. Vođenje efektivnog dijaloga između vlada i OCD o RJU na regionalnom i nacionalnom nivou;
  4. Jačanje uključivanja lokalnih OCD u oblasti RJU;
  5. Podizanje svijesti javnosti i angažiranje u oblasti RJU.

Opšti cilj Programa malih grantova odgovara Specifičnom cilju 4 projekta: Jačanje uključivanja lokalnih OCD u praćenju i oblasti RJU na lokalnom nivou, sa ciljem povećanja potražnje za i približavanjem RJU građanima regije.

Tematski i kroz specifične rezultate, projekti podržani od strane Programa malih grantova biti će snažno integrirani u strukturu i ciljeve projekta WeBER 2.0 i direktno će doprinijeti postizanju općih ciljeva projekta.

Uvjeti sudjelovanja

Za Program malih grantova dodijeljen je ukupan iznos od 225.000 EUR, iz čega će biti financirano do 30 grantova u iznosima do 8000 EUR (u prosjeku 7.500 EUR), od čega 6 u Srbiji, 6 u Bosni i Hercegovini, 5 u Albaniji, 5 u Sjevernoj Makedoniji, 4 na Kosovu i 4 u Crnoj Gori. Period provođenja odobrenih projekata je minimum 6 a maksimalno 12 mjeseci.

Kako bi ispunio uvjete za dodjelu granta, podnositelj prijedloga projekta mora biti:

  • pravno lice;
  • neprofitna organizacija;
  • organizacija civilnog društva koja može pokazati da je njen rad pretežno fokusiran na teritorij jedne ili više jedinica lokalne samouprave, a ne na inicijative i projekte na nivou centralne vlade ili na nivou države;
  • organizacija civilnog društva koja radi u jednom ili više tematskih područja od značaja za ovaj poziv za podnošenje prijedloga projekata;
  • registrirana u Srbiji ili u Sjevernoj Makedoniji ili u Crnoj Gori ili u Albaniji ili u Bosni i Hercegovini ili na Kosovu;
  • osnovano najmanje šest mjeseci prije objave ovog poziva;
  • direktno odgovoran za pripremu i upravljanje prijavom, a ne u funkciji posrednika;
  • posjedovati odgovarajuće organizacijske i financijske kapacitete.

Podnositelji prijedloga projekta mogu se prijaviti za dobivanje granta samo u svojim matičnim zemljama (na primjer: podnositelji iz Albanije mogu se prijaviti za grantove koji će biti implementirani samo u Albaniji, podnositelji prijave iz Bosne i Hercegovine mogu se prijaviti za grantove koji će biti implementirani samo u Bosni i Hercegovini i slično).

Tematski prioriteti

U skladu sa pristupom WeBER 2.0 projekta, sredstva predviđena u okviru ovog Poziva za podnošenje prijedloga projekata trebalo bi da budu orijentirana ka jačanju uključivanja lokalnih OCD u RJU na lokalnom nivou, čime bi se dalje razvijala potražnja za reformom i RJU približila građanima regije. Zainteresirane OCD pozvane su da podnesu prijave za projekte o tematskim prioritetima istaknutim u nastavku ovog poziva. Tematski prioriteti su identificirani i definirani kroz konsultacije sa OCD na državnom i regionalnom nivou u okviru WeBER platforme:

Prioriteti za podnositelje prijedloga projekta iz Albanije:

Prioritet 1 – Odgovornost i transparentnost

Prioritet 2 – Upravljanje ljudskim resursima

Prioritet 3 – Sudjelovanje OCD u razvoju i koordinaciji javnih politika

Prioritet 4 – Upravljanje javnim financijama i transparentnost proračuna

Prioriteti za podnositelje prijedloga projekta iz Bosne i Hercegovine:

Prioritet 1 – Odgovornost javne uprave

Prioritet 2 – Proaktivna transparentnost javne uprave

Prioritet 3 – Povećanje sudjelovanja građana i OCD u razvoju i koordinaciji javnih politika i zakona

Prioritet 4 – Digitalizacija javnih usluga

Prioriteti za podnositelje prijedloga projekta sa Kosova:

Prioritet 1 – Odgovornost – pravo na informacije i pristup javnim dokumentima

Prioritet 2 – Transparentnost upravljanja javnim financijama

Prioritet 3 – Transparentnost kosovskih vladinih i lokalnih tijela (općinskih) u procesu donošenja odluka

Prioritet 4 – Pružanje usluga – orijentacija lokalne uprave na politike i mehanizme pružanja usluga građanima

Prioriteti za podnositelje prijedloga projekta iz Crne Gore:

Prioritet 1 – Optimizacija ljudskih resursa na lokalnom nivou uprave

Prioritet 2 – Transparentnost potrošnje za ublažavanje posljedica COVID-19 virusa na lokalnom nivou

Prioritet 3 – Razvoj e-servisa na lokalnom nivou

Prioritet 4 – Sudjelovanje javnosti u procesima donošenja odluka na lokalnom nivou

Prioriteti za podnositelje prijedloga projekta iz Sjeverne Makedonije:

Prioritet 1 – Digitalizacija i poboljšano pružanje usluga

Prioritet 2 – Upravljanje javnim financijama

Prioritet 3 – Poboljšano upravljanje ljudskim resursima

Prioritet 4 – Izrada i koordinacija javnih politika

Prioriteti za podnositelje prijedloga projekta iz Srbije:

Prioritet 1 – Sudjelovanje i konsultacije u sistemu planiranja

Prioritet 2 – Fiskalna transparentnost i odgovornost

Prioritet 3 – Pružanje javnih usluga na lokalnom nivou, sa fokusom na ranjive grupe stanovništva

Prioritet 4 – Transparentnost odlučivanja Vlade Srbije i lokalnih vlasti

Svaki prijedlog podnijet putem ovog poziva mora se odnositi na praćenje (monitoring) jednog ili više principa javne uprave koji odgovaraju izabranom tematskom prioritetu.

Principe javne uprave je razvila SIGMA/OECD u bliskoj suradnji sa Europskom komisijom radi definiranja detaljnih zahtijeva za dobro funkcioniranje javne uprave u šest osnovnih oblasti: strateški okvir RJU, izrada i koordinacija politika, javna služba i upravljanje kadrovima, odgovornost, pružanje usluga i upravljanje javnim financijama.

Da biste saznali više o principima javne uprave, molimo vas da posjetite slijedeće web stranice:

Aktivnosti

 

Preporučuje se potencijalnim aplikantima da prilikom pripreme projekta razmotre slijedeće aktivnosti (lista nije iscrpna):

  • Istraživačke i analitičke aktivnosti;
  • Objavljivanje monitoring izvještaja;
  • Konsultacije sa građanima na lokalnom nivou (obavezno);
  • Uključivanje građana u RJU;
  • poticanje građana da sudjeluju u regionalnoj građanskoj internet kampanji (obavezno);
  • snimanje osobnih priča o RJU koje će služiti kao materijal za proizvodnju video zapisa (obavezno);
  • Aktivnosti komunikacije, uključujući suradnju sa lokalnim medijima.

WeBER 2.0 projekt potiče analize zasnovane na činjenicama i informacije prikupljene na terenu; studije slučaja, intervjue sa relevantnim akterima (institucijama, predstavnicima lokalnih organizacija civilnog društva), fokus grupe i istraživanje javnog mnijenja građana i OCD i mjerenje njihovih percepcija, stavova i slično. Također, prijedlozi projekta mogu uključiti i monitoring rada institucija općinske i lokalne vlasti i/ili analizu podataka radi vizualizacije i prezentacije istih. Glavni istraživači WeBER 2.0 projekta će pružiti podršku dobitnicima granta.

U skladu sa ciljem Programa malih grantova: pružanje podrške lokalnim organizacijama da se uključe u RJU na lokalnom nivou i uključivanje građana u RJU,  posebnu pažnju prilikom pripreme prijedloga projekta treba posvetiti uključivanju  građana u RJU kroz provođenje konsultacija sa građanima na lokalnom nivou.

Molimo vas da posjetite sljedeće internet stranice kako biste saznali više o građanskim konsultacijama:

U formularu za podnošenje prijedloga projekta Prilog 1, aplikanti trebaju navesti točne aktivnosti koje će provesti kako bi opravdali predloženi budžet (Prilog 2). Molimo vas da prilikom pripreme projektnog prijedloga uzmete u obzir da je provođenje konsultacija sa građanima na lokalnom nivou obavezno i da prijedlozi projekta treba da objasne način na koji će se konsultacije provesti u periodu realizacije projekta.

Lokacija: projekti se trebaju provesti na lokalnom nivou i pokriti jednu ili više općina po državi.

Rezultati projekata dobitnika malih grantova biti će prezentirani na Regionalnoj konferenciji u Beogradu i objavljeni na web stranici www.par-monitor.org.

Sljedeće vrste projekata nisu prihvatljive za primanje financijske podrške:

  • Projekti koji se isključivo ili primarno tiču individualnih sponzorstava za sudjelovanje u radionicama, seminarima, konferencijama i kongresima;
  • Projekti koji se isključivo ili primarno tiču individualnih sponzorstava za programe obuke;
  • Projekti koji se isključivo ili primarno tiču „jednokratnih“ konferencija i sličnih događaja;  
  • Projekti koji se isključivo ili primarno tiču akademskih istraživanja i/ili studija izvodljivosti;
  • Projekti koji se isključivo ili primarno tiču investicija u infrastrukturu i/ili nabavku opreme;
  • Projekti vezani za političke stranke ili su političke/stranačke prirode;
  • Projekti koji spadaju pod opće aktivnosti nadležne državne institucije ili djelovanje javne uprave, uključujući i upravu na lokalnom nivou;
  • Kreditiranje trećih lica;
  • Dugovanja ili troškovi servisiranja duga (kamate);
  • Zalihe za gubitke ili moguće buduće obaveze;
  • Stavke koje se već financiraju kroz neki drugi program.

 

Podnošenje prijave

Prijedlozi na jeziku zemlje porijekla će biti prihvaćeni (na primjer: prijave iz Srbije mogu biti napisane na srpskom jeziku, prijave iz Sjeverne Makedonije na makedonskom ili albanskom, prijave sa Kosova na albanskom i engleskom jeziku). Zbog međunarodnog sastava Evaluacijske komisije, samo Prilog 3, Sažetak prijedloga projekta, treba popuniti na engleskom jeziku.

Podnositelji prijedloga projekata (aplikanti) trebaju dostaviti sljedeće dokumente:

  • Popunjen prijavni obrazac (Prilog 1);
  • Popunjen prijedlog budžeta u Excelu (Prilog 2);
  • Sažetak projekta na engleskom jeziku (Prilog 3)
  • Dokaz o registraciji od nadležnih državnih organa;
  • Kratku biografiju i CV direktora/rukovoditelja organizacije ILI 3 reference organizacije relevantne za kontekst ovog Poziva.

WeBER 2.0 projekt će zadržati sve materijale i dokumente dostavljene od strane podnositelja prijave. Dobivene informacije se neće koristiti u druge svrhe osim kod razmatranja projektnog prijedloga, te se neće dijeliti sa drugim osobama ili institucijama, osim kada je to zakonski neophodno ili ukoliko to zahtjeva Europska komisija.

KONTAKT INFORMACIJE

Prijedlozi: Podnositelji prijedloga projekata trebaju dostaviti svoj prijedlog i potrebnu dokumentaciju na e-mail: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.  CC: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. (projektna i grant menadžerica).

E-mail mora sadržavati oznaku “CfP # WeBER-G-02: (zemlja)_Aplikacija” u predmetu poruke (npr. “CfP#WeBER-G-02: Albanija_ Aplikacija”).

Obrazac za prijavu: Da biste preuzeli obrazac za prijavu, molimo pogledajte najavu Poziva za dostavljanje projektnih prijedloga (CfP) na sljedećoj web stranici www.par-monitor.org. Druga mogućnost za preuzimanje obrasca za prijavu jeste da kontaktirate menadžera projekta za grantove – Jovanu Knežević, na e-mail This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it..

Rok za podnošenje prijava je 01. studeni 2020. godine.

Projektni tim će poslati potvrdni e-mail kada primi aplikaciju.

Pitanja za određena pojašnjenja se mogu poslati e-mailom  najkasnije do 01. listopada 2020. na e-mail adresu: This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.. E-mail mora sadržavati “CfP # WeBER-G-02: (zemlja)_Pojašnjenje pitanja” u predmetu poruke.

Menadžer projekta za grantove nema obavezu da daje objašnjenja na pitanja pristigla nakon navedenog datuma.

Objašnjenja će biti objavljena na web stranici www.par-monitor.org najkasnije do 15. listopada 2020. godine.

Potrebna dokumentacija nalazi se u nastavku

Annex-3_Summary-of-the-project_ENDownload

Nacrt-ugovora_03092020Download

Poziv-za-podnosenje-predloga-projekata_03092020Download

Prilog-1_Prijavni-obrazac_03092020Download

Prilog-2_Budzet_03092020Download

Izvor: vpi.ba

© Copyright 2024 Ured Vlade Županije Zapadnohercegovačke za europske integracije.
All Rights Reserved.

Search